Krumplifőzelék



Je príjemné spomenúť si a  ťažiť z toho, čo do rodiny priniesli rozlezené korene rodiny. Síce naše korene nesiahajú do Toskánska, no uhroská kuchyňa bola u nás klasikou. Jednou takou klasikou je aj Krumplifőzelék. Od detstva som toto jedlo zbožňoval. Mama ma vždy hrešila keď som jedol studenú zemiakovú z hrnca. Pri varení som si spomenul na moju prababku, babku, mamu ako tento veľmi jednoduchý pokrm pretvárali. Ovšem správne ho zahustiť, aby mal jemnú štruktúru, je občas veda.


Na fotke moja prababka (Marová) na ich statku v Nových Zámkoch.


Ošúpeme a uvaríme zemiaky v osolenej vode s bobkovým listom a celým čiernym korením. Pridávam aj jednu cibuľu v celosti pre chuť. Je to kompomis medzi postupom babkiným a maminým receptom. Pripravíme si hustejšiu zátrepku z plnotučného mlieka a hladkej múky. Za varu pomaly pridávame a miešaní zahusťujeme. Pridáme ocot prípadne mlieko.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10