Cviklový šalát



S písaním tohto receptu som mala problém, keďže vznikol náhle a nič som si nezapisovala. Skúsim sa teda rozpamätať.





Cviklu si ošúpeme, rozkrojíme na polovicu a potom na asi 0,5 cm široké prúžky. Dáme si zohriať rúru na 180 stupňov a predvarenú cviklu dáme na plech, pokvapkáme olejom, pridáme rozmarím a pečieme kým nebude tak akurát. :) Ako ďalšie si pripravíme rýchly šalát z toho, čo máme doma. Ja som tu použila klíčky, cibuľu, olivy, na malé kúsky pokrájane rajčiny, mandle, soľ a čierne korenie.
Servírovanie je jednoduché. Umytú a osušenú rukolu položte na tanier, na to cviklu, ktorú sme nechali chvíľu vychladnúť (keby sme ju horúcu položili na rukolu, tá by uvädla a nevyzerala by pekne) a pokrájali sme ju na prúžky. Na to nasypeme šalát a podávame s chlebom. Jedlo je celkom zdravé a keď sa toho chcete držať, použijete radšej celozrnný chlieb, ktorý je podľa mňa chutnejší ako klasický biely. A ak by sme si to chceli niečim ochutiť, je možné použiť horčicovú omáčku, ktorá je skutočne jednoduchá na prípravu: vo vodnom kúpeli si rozputíme približne polovicu masla, za stáleho miešania pridáme 3 žĺtka, štipku soli, šťavu z 1/4 citróna. Tanier ňou jemne polejeme a s chuťou zjeme.
Napriek tomu, že jedlo je zo zeleniny, dosť vie zasýtiť aj chlapa. Verte mi, nečakala som že tomu môjmu postačí na večeru zeleninový šalát.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10