Polievka z pečených rajčín


Asi každý z nás už jedol klasickú rajčinovú polievku s krúpami a kopou syra. Ja osobne som si tam ako dieťa dávala tak za hrsť syra, aby som necítila chuť rajčín a aj tak mi robilo problém zjesť ju. Pred pár rokmi sa vo mne niečo zlomilo, vymenili sa mi chuťové poháriky a neviem sa ich dojesť v akejkoľvek podobe. Keďže recepty na tú tradičnú sú takmer všade, rozhodla som sa urobiť ju trocha netradične. Rajčiny som najprv upiekla.

Polievka z pečených rajčín

Ingrediencie:

1 kg rajčín
4 naberačky vývaru (akýkoľvek)
Čerstvý petržlen, bazalka, tymián
5 strúčikov cesnaku
Veľká šalotka
Čierne korenie
Soľ
Cukor
Olivový olej
Parmezán


Postup
Predhrejte si rúru na 200 °C. Rajčiny si vodorovne rozpoľte, naukladajte do zapekacej misky alebo inej nádoby vhodnej do rúry a potrite ich olejom. Rajčiny sa budú piecť približne 10-15 minút kým pustia šťavu, potom ich vyberte, posypte soľou a cukrom a vložte späť na 10 minút. Po 10 minutách ich opäť vyberte, posypte cesnakom a pečte asi 5-7 minút tak, aby cesnak nezhnedol. Rajčiny potom vyberte, preložte do vyššieho hrnca kde ste si pred tým orestovali šalotku a rozmačkajte. Pridajte 2 naberačky vývaru, bylinky, soľ, korenie a varte približne 15 minút, aby sa chute prepojili. Vývar pridávajte podľa toho, ako hustú polievku chcete mať. Polievku potom prepasírujte cez sitko. Snažte sa cez sitko dostať čo najviac chute, vytlačte z masy všetko čo sa dá, aby vám ostala len suchá drť. Polievku potom ešte na pár minút prelejte do hrnca, ochutnajte ju a podľa potreby pridajte soľ a korenie. Určite pridajte ešte balazku a jemné hobliny parmezánu.

 
*Ak nemáte doma vývar, zabehnite do obchodu alebo mäsiarstva po kuracie chrbáty alebo hovädzie kosti, ktoré vás nebudú stáť viac ako 1e. Hodinu a pol ich varte a keď je vývaru viac, nalejte ho horúci do fľašiek (od horčice, olív...) a po vychladnúti odložte do chladničky na ďalšie varenie.









2 komentáre:

  1. Ďakujeme za skvelý recept, polievka bola úžasnááá a všetkým veľmi chutila:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To nás veľmi teší Daniela. Dúfame, že u nás nájdeš aj ďalšie inšpirácie ;) Želáme ti krásny víkend!

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10