Nostalgia : Fazuľa so strúhankou


O tom, že v nás jedlo neraz evokuje spomienky na rôzne miesta a ľudí, sme už hovorili. Toto je však pre mňa trochu iné. V detstve som poznala iba jednu svoju babku, no myslím, že mi vynahradila aj ostatných starých rodičov. Pamätám si ako ma učila hrať karty a doučovala slovenčinu. Dala mi dokonca základy hry na bicích, keď gumou klopkala na stôl rôzne rytmy a ja som po nej opakovala. Pamätám si, ako mala vždy v skrini malé Tom & Jerry čokoládky a hneď ako sme so sestrou prišli, robila nám karamel s orechmi. Z jej kuchyne najčastejšie spomínam na jedlá ako obalované párky, hustá fazuľová polievka s mäsom a neskutočný zázrak - salkove gule. Tie som skúšala niekoľkokrát a nikdy sa mi nepodarili. Ak by sa našiel niekto, kto si myslí že ma ich naučí robiť, budem rada. :) Toto jedlo sa však spája nielen s mojím detstvom, kedy nám ho mama robievala a my sme sa ho s Veronikou nevedeli ,,dožrať'', ale aj s detstvom mojej tety a oca.

Fazuľa so strúhankou

Ingrediencie :

Čerstvá fazuľa
Strúhanka
Maslo
Soľ
Čierne korenie

Postup :
Je to asi najjednoduchší recept sveta. Fazuľu si uvaríme v osolenej vode. Na panvici si roztopíme maslo, pridáme strúhanku a opekáme kým trochu nezhnedne. Osolíme, okoreníme a zmiešame dokopy.



Babka bola učiteľka na základnej škole v Nových Zámkoch. Táto fotka sa ku mne dostala vďaka Macovej mamine a je zaujímavé, že na nej nie je iba babka, ale aj teta. Teším sa, že mám pri sebe aspoň jednu jej fotku. Myslím na ňu každý deň a veľmi mi chýba.

5 komentárov:

  1. Vau, tak takyto recept som este nikdy ani nevidela, ani o nom necitala, a ani o nom nepocula. Ako to chuti?

    Slakove gule- moja verzia: Salko, kokosova mucka, susene mlieko, praskovy cukor- vraj najlepsi dezert aky robim :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa mňa je to skvelý letný obed. V záhrade sme vždy mali fazuľu a urobiť k tomu strúhanku je otázka piatich minút takže paráda :)
      A ďakujem za recept, mám skôr problém s tým, aby mi to cele nestuhlo aj s varechou na kameň :D

      Odstrániť
    2. mne funguje pomer 1 Salko: 200g kokosu : 200g suseneho mlieka....hmota je taka mierne tvrda, ale gulky je mozne v poriadku tvarovat (ruky si pred tym vzdy trosku navlhcim, aby sa mi hmota nelepila)....

      Odstrániť
    3. Ďakujem veľmi pekne, asi to v najbližšej dobe skúsim :)

      Odstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10