Ázia : Kura tandoori


Keby ste sa ma aj o tretej ráno spýtali, ktoré jedlo mi z Indie najviac utkvelo v pamäti, jednoznačne odpoviem kura tandoori. Prvýkrát som ho ochutnala v Delhi a jedla som ho 2 dni na obed a na večeru. Ako prílohu som si klasicky dala naan, keďže ho nikdy nemám dosť. 


Kura tandoori

Ingrediencie:
2 kuracie stehná
Biely jogurt
Korenie tandoori
Soľ
Mrkva
Cibuľa
Rajčiny
Šalátová uhorka
Citrón

Priznám sa, tandoori korenie som u nás videla asi raz v živote, preto vám radšej napíšem čo všetko v ňom je, aby ste si ho mohli urobiť doma: koriander, chilli, kumín, klinčeky, škorica, cesnak, zázvor, soľ, horčičné zrniečka, kardamon, makové semienka, kurkuma, aníz a muškátový orech.

Postup :
V troch polievkových lyžiciach jogurtu rozmiešame dve lyžičky korenia tandoori a poriadne stehná ,, pomasírujeme '', aby bol jogurt všade. Mäso necháme v chladničke marinovať aspoň tri hodiny, alebo najlepšie celú noc. Keď si poviete že dosť, už chcem jesť, zabalte mäso do alobalu a grilujte. Čas grilovania je skutočne ťažké odhadnúť, keďže je to rôzne, podľa pahreby. Najistejšie je do mäsa pichnúť a keď vytečie číra tekutina, je hotové.

Cibuľu, mrkvu, rajčiny a uhorku je najlepšie nakrájať po indicky, to znamená na krúžky a naukladať ju na tanier. Potom na ňu už len vytlačte citrón, posypte koriandrom a hotovo.

Recept na naan som písala aj pri chicken tikka masala, tak nech sa páči :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10