Mrkvová torta


Dlhé roky som mal torty zafixované ako veľmi ťažké jedlo, vďaka ktorému strávim niekoľko hodín ležmo na sedačke. Po tých klasických, ktoré sme mali doma ma oslavách, mi bolo tak ťažko až mi v hlave dunelo. Piekla ich naša susedka. Veľmi šikovná pani, ktorá nešetrila maslovou plnkou ani čokoládou. Bola to kvalitná domáca práca, no veľmi sýta. Keď som pred tromi rokmi prepadol vareniu, vyskúšal som recept na tortu, s ktorou som chcel ohúriť Sonku. O pôvode tohoto dezertu sa nevedia Briti a Američania dohodnúť. No, ja sa prikláňam k britskej verzii. Po druhej svetovej vojne bol vo Veľkej Británii nedostatok obilnín. Ekonomika bola vyčerpaná a múka mala hodnotu zlata. Preto kuchárky hľadali lacnú a dostupnú alternatívu a tou bola mrkva. Oceňujem ich voľbu a vzdávam hold ich experimentu. Pôvodná verzia je jednoduchšia. Postupne tento recept vylepšovali Američania, Taliani či Francúzi.


Mrkvová torta

Ingrediencie :
400g mrkvy
300g madlí a madľovej múky
100g hladkej múky
1 citrón ( chemicky neošetrený )
300g práškového cukru
4 vajcia
2 bielky
Kypriaci prášok
Maslo
Soľ

Postup :
Nastrúhame mrkvu, pridáme vajcia a cukor. Do misy prisypeme madľovú múku, madle a hladkú múku. Dobre zamiešame až vznikne riedka zmes. Nastrúhame kôru z citróna. Pridáme jeden kypriaci prášok a štipku soli. Maslom vytrieme formu na pečenie a nalejeme do nej pripravenú zmes. Dáme do vyhratej rúry a pečieme 10 minút na 160 °C potom teplotu zvýšime na 180 °C a pokračujeme v pečení 35 minút. Upečenú tortu necháme vychladnúť. Na polevu si vymiešame, nešľaháme, bielka a postupne pridávame citrónovú šťavu a 100g cukru, kým nevznikne hustá lepkavá poleva. Polejeme tortu a vložíme aspoň na dve hodiny do chladničky.


2 komentáre:

  1. Woow..aj ja som vcera robila Carrot Cake a bolo to zatial to najlepsie co sa mi podarilo. Vydarena kombinacia ingrediencii:) A aj tento vyzera uzasne. Mnam.

    www.thestoryofacake.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milujeme ju! Najlepšia je keď vonku leje a my si doma roztiahneme gauč a po uši sa zakryjeme paplónom :)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10