Sladké raňajky


Patrím k tým ľuďom, ktorí sa už večer tešia na raňajky. Viem, nie je to celkom v poriadku, ale keď neviem zaspať, rada premýšľam nad tým, čo si zajtra dám. Dobré raňajky v kombinácii s hudbou ma vedia naladiť do dňa ako nič iné. Musli koláčiky som prvýkrát ochutnala u kamarátky Zuzky a neskutočne mi zachutili. Zvyšné indické veci jem hlavne kvôli tomu, aby som si pripomenula Indiu. Ak by vám zachutili, viac dezertov nájdete aj na Youtube - Manjula's Kitchen. 


Musli koláčiky

Ingrediencie :
300g ovsených vločiek
200g strúhaného kokosu
200g hladkej múky
3 vajcia
250g masla
Hnedý cukor podľa chuti
1 čajová lyžička prášku do pečiva
Sušené ovocie
Oriešky

Postup :
Všetky ingrediencie poriadne premiešame, aby nám vznikla tvarovateľná hmota. Do cesta potom pridáme sušené ovocie a oriešky. My sme použili brusnice, hrozienka, slnečnicové semienka a lieskové orechy, ale je to skutočnosti na vašej fantázii. Vytvarujeme si asi 1cm hrubé koláčiky a dáme do trúby na 180 C a pečieme asi 15-20 minút.


Ryžový puding

Ingrediencie :
2 šálky ryže
4 šálky mlieka
Strúhaný kokos
Kardamon
Cukor
Vanilka

Postup :
Urobiť ryžový puding je jednoduché. V mlieku uvaríme ryžu tak, aby bola skoro rozvarená. Do nej potom nasypeme kokos a cukor, pridáme vanilku a rozmixujeme. Ja osobne si do pundingu rada pridám nielen kardamon, ale aj škoricu, badián a klinčeky. Z mixu týchto korení mám vždy sviatočný pocit :)


Gajar ka Halwa / Mrkvová halwa

Ingrediencie:
2 šálky nastrúhanej mrkvy
Ghee (U nás sa volá aj pražené maslo a dostať ho v bio obchodoch)
Oriešky
1/4 šálky cukru
2 šálky mlieka
Kardamon

Postup :
Toto jedlo je typické pre Punjab. Keďže sa u nás mrkva v dezertoch používa veľmi málo, chcela som nájsť ďalší recept na jej využitie. Postup pri týchto raňajkách je jednoduchý. Najskôr si roztopíme pražené maslo, pridáme do neho mrkvu a pomaly opekáme, kým masa nechytí zlatavú farbu. Potom pridáme mlieko a pomaly všetko zredukujeme. Nakoniec do panvice nasypeme cukor, kardamon a opäť zredukujeme. Vznikne nám sladká hustá kaša, ku ktorej pridáme už len opražené kešu oriešky, alebo pistácie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10